Tuesday, December 16, 2008

Bilalah agaknya?



ALLAHU'AKBAR!!!


Aku teringin sangat nak keluar buat masa ni.Aku belum pun berpeluang untuk keluar 3 hari.Dah ramai yang mengajak aku.Tuan Nik,Tuan Bukhori,Tuan Yusof,Tuan Kamaruzzaman dan lain-lain tuan sudah berkali-kali mengajak aku keluar."Insya'Allah..".Hanya itu yang keluar dari mulut aku bagi membalas pelawaan diorang.Adeh...segan pun ada jugak sebab tak dapat bagi keputusan.Bukan aku taknak.Aku betul-betul nak keluar.Sekurang-kurangnya 3 hari setiap bulan.Tapi apakan daya,ada je beberapa masalah yang menghalang.Tak perlu aku 'detail'kan masalah tu tapi aku harap dan memohon Allah akan lembutkan dan bukakan pintu hati 'si dia' agar dia dapat memahami apa yang aku maksudkan dan mahukan.Insya'Allah...Lepas tu kalau ada rezeki lagi aku berazam nak keluar 40 hari+4 bulan IPB.hehehehehe..
INSYA'ALLAH...


*Disini aku 'paste'kan nukilan secebis yang aku copy dr page Tuan Azhar Jaafar yang aku kira sedikit sebanyak dapat membantu :)

Orang Tabligh,
Ajak keluar 3 hari,"I can't go..sorry!"
Yg dah kawin tak nak berenggang dgn isteri,
Yg si isteri mati2 tak nak suami dia pergi,
Berderai2 air mata keluar mcm air pili,
"Kalau abg nak gi jugak, antar saya blik kampung esok pagi!!"
Heh, org laki mmg lemah bab air mata nih,
Si suami pun letak balik beg,tak jadik pergi,
Yg td josh(bersemangat) tak ingat pon, jadik lemah seluruh sendi,
Kes2 camni mmg byk terjadi,
Bleh tgk dgn mata kepala sendiri,
Tp kalau bab dunia(cth:kursus naik pangkat),""no prob.,anytime kamiready!"
Si isteri lambai pemergian suami dgn wajah berseri2,
Hey, of course la, nanti husband I dpt naik gaji,
Wife mana la yg tak happy,
Heh..ni la realiti,
Bab dunia, tak yah diajak pun semua pakat2 reti,
Bab akhirat, masing2 buat x kesah,x amik peduli,Ya Allah selamatkan lah kami!




2 comments: